Friday, May 15, 2009

Manisan Idaman Hati


Cerita mengenai manisan hati senyuman ceria, aku adalah insan yang asalnya tak suka kek, kalau sekadar kek2 besday party jiran2 sebelah memang sejak kecil aku tak makan. Warna2 ceria, kromatik, panas, sejuk pelangi mahupun coklat tidak pernah membuka selera. Paling banyak sekadar aku jamah sesudu teh. Namun semuanya berubah sejak sambutan hari lahir ku yang ke ermm 20 ke 22 camtulah oleh seorang kawan bernama Nurhanani. Secret recipe! yup, sejak itu barulah aku boleh dalam erti kata memakan kek, dengan syarat kek itu sedap, kalau tidak, cukuplah kek itu menjadi penghias ruang dan santapan mata. Anyway sebenarnya tengah teringat kapkek kak Hawa yang aku beli tempoh hari. Sedap dan menggiurkan (puji jangan tak puji).


Photo by: Mr F (me myself la)

Duduk seorang dibilik sementaera menunggu baju siap dibasuh oleh robot pembantu (mesin basuhla gagaga). Baru menyelesaikan sebuah nasi lemak berlauk (penggunaan kata bilangan yang hampas) sebagai santapan berat sebelum ke gym sebentar lagi. Sebuah hujung minggu yang biasa cuma banyak perancangan di minda.


Buat masa ini semua agenda berjalan alhamdulillah kecuali nota master dan biola serta bukunya mulai ditimpa hembusan habuk setebal 0.001 micrometer. Tapi as u guys know/want to know about myself, kata itu kota, I will! (aku akan capai apa yang aku impikan).





No comments: